سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قدس مقدس

پس از انتخاب قدس به عنوان پایتخت اسرائیل فعالیت های صهیونیست ها برای تغیر چهره پایتخت به منظور اثبات تاریخ ایجاد شهر 1000 سال پیش از میلاد و حقانیت خود در تصرف این منطقه آغاز گردید.قدس مقدس و توطئه های دیگر...

در تاریخ 1969/8/21رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک فرد دیوانه بنام دنیس مایکل روهان مسجدالاقصی را به آتش کشید. گرچه اسراییلیها اعلام داشتند که این فرد استرالیایی یک مسیحی دیوانه بود لیکن برخی منابع معتبر نیز بر این عقیده هستند که ایشان یک یهودی توریست بود و از لحاظ سلامت عقلی نیز هیچ مشکلی نداشت. همچنین آثار حریق دلالت بر آن دارد که اشخاص دیگری روهان را در آتش زدن این مسجد از خارج آن و از یکی از پنجره‌های مشرف به درب‌المغاربه (که اسراییلیها آن را منهدم کردند) هدایت و یاری رسانیده اند.

در این آتش‌سوزی منبر صلاح‌الدین ایوبی، مسجدعمر، محراب ذکریا، مقام الاربعین، سه رواق ممتد از جنوب به شمال با ستونها و ایوانها و تزئینات سقفی بر سطح مسجد فرو ریخت. دو ستون اصلی که گنبد روی آن استوار بود و اجزایی از گنبد داخلی که مزین بود محراب و دیوارهای جنوبی، پوشش مرمری و 48 پنجره گچی، شیشه‌های رنگی و فرشها، سوره اسراء که با کاشیهای معرق و تذهیب شده نوشته شده بود و از بالای محراب به سوی شرق امتداد داشت و بسیاری از تزئینات و آیات قرآنی طی این آتش‌سوزی از بین رفت.  

 صهیونیستها ارکان آثار اسلامی مهمی مانند مدرسه ی جوهری را نابود ساختند به نحوی که سازمان یونسکو در سال 1974 اسرائیل را به دلیل تغییر آثار شهر مورد نکوهش قرار داد و خواستار محرومیت اسرائیل از کمکهای یونسکو و اخراج آن از این سازمان گردید.

 طی دهه ی هشتم، مسجدالاقصی شاهد تلاشهایی در جهت تخریب و انفجار بود . این تلاشها در سالهای 1981-1980و1982انجام پذیرفت.

 در سال 1984 مقادیر زیادی سلاح در تونلی در شهر کشف شد که معلوم گردید برای حمله به مسجد الاقصی آماده شده بود.

در همین سال نقشه ی انهدام مسجد الاقصی نیز کشف گردید. اینها علاوه بر تلاشهای تندروهای یهودی است که هر سال به طور پی در پی به این مسجد حمله می کنن

 اسرائیل اقدام به مصادره ی اراضی موقوفه و از بین بردن قبرها نموده به نحوی که املاک موقوفه در دوره ی عامود و سلوان و جوزه – و طور و نیز اراضی موقوفه ای به نام «صلودحه» با مساحت36 جریب در جنوب شرقی مسجدالاقصی و در جوار قبرستان رحمت که عده ای از علما و صحابه ی حضرت رسول اکرم (ص) درآن مدفونند مصادره شده است. اسرائیل در جاده ی موازی این قبرستان را از طرف شرق مسجدالاقصی به نحوی توسعه داده که اراضی این قبرستان را از طرف شرق مسجدالاقصی به نحوی توسعه داده که اراضی این قبرستان در داخل جاده واقع گردد و قبرستانهای «مأن من الله» و «مالحه» را به پارکینگ اتومبیل تبدیل کرده است. 

در سال های 1982 و 1987 توسط ارتش اسراییل مراسمی نظامی در آنجا برگزار شد و با مقاومت فلسطینیان روبرو شد و20 نفر از آنها شهید شدند.

 »نابودی مسجد الاقصی و آثار اسلامی با مواد شیمیایی» از ابتدای سال 1994 اسرائیل اقدام به مصادره ی اراضی موقوفه و نابودی بناهای اسلامی به وسیله مواد شیمیایی نموده است. این مواد شیمیایی، صخره ها را ذوب و متلاشی می کند. 

خرابی طبقه زیرین مدرسه ی اسلامی عمر در تاریخ 1994/8/3باعث کشف چندین تونل شد که به مسیرهای مختلفی کشیده شده بودند و بعضی از این تونلها به مسجدالاقصی مرتبط می شد و بعضی دیگر در امتداد تونل اصلی که از طرف دیوار براق به طول 500 متر کشیده شده به باب غوانمه

می رسد و سرانجام به دروازه ی اصلی مسجد الاقصی خاتمه می یابد.

 گزارش هیأت حاکی است که نابودی صخره ها و سنگهای طبیعی به وسیله ی مواد شیمیایی انجام شده که منجر به سقوط بناهای اسلامی گردیده است. 

مجله ی «مناره» مورخه ی  1995/5/11  اعلام داشته که اسرائیل برای محو آثار اسلامی اقدام به متلاشی کردن صخره هایی نموده که اخیراً کشف شده و متعلق به دوره ی امویان است و برای از بین بردن استحکامات مسجدالاقصی، اخیراً صخره های بزرگ را از کناره های آن به بهانه ی بررسی به جای دیگر انتقال داده است.

رئیس اداره ی آثار باستانی اسرائیل گفته است که به خاطر پیداکردن تاریخ سنگها از مواد شیمیایی استفاده می شود اما مشاهدات کارگران داخل تونلهای زیر مسجدالاقصی ودیگر آثار باستانی حاکی از آن است که مسئولان اسرائیلی برای متلاشی کردن صخره های طبیعی، مواد شیمیایی به کار برده و شب هنگام برای از بین بردن دیوار صحنهای پشت مسجدالاقصی از بولدوزر استفاده

کرده اند.مناخیم بگین در این خصوص گفته است که «امیدوارم که در زمان حیات این نسل و در اسرع وقت ممکن، معبد بنا شود  

در سال1997 دو اسراییلی به قصد انداختن سر خوک به داخل صحن مسجد بازداشت شدند آنها اعلام کردند که در آئین یهود، خوک نجس نیست.  

 در7 ژوئن 1967 نیروهای اشغالگر کلیدهای درب غربی باب المغاربه را توقیف کردند و سپس این نیروها به سرعت، شهر را بعد از فرار اردنی ها تصرف کردند.

- - در9 ژوئن 1967 از برگزاری نماز جمعه ممانعت به عمل آمد. این اتفاق اولین باری بود که از زمان جنگهای صلیبی از1187میلادی تاکنون رخ داد 

- در16نوامبر 1969 نیروهای اشغالگر «کنج فخریه» در جنوب غربی حرم الشریف را اشغال کردند 

- در 14 آگوست 1970 گروه «گرشان شالوم» یک گروه افراطی که قصد داشتند مسجد را تخریب و به جای آن هیکل سلیمان را بنا کنند به زور وارد محوطه حرم شدند که طی یک درگیری، دهها نمازگزار فلسطینی مجروح شدند 

- در 19 آوریل1980یک گروه از خاخامها و بزرگان یهود یک کنفرانس نیمه مخفی برای پیدا کردن راههائی بمنظور آزادی معبد از دست مسلمانان تشکیل دادند.

- در 28 آگوست 1980 اشغالگران، تونلی در زیر مسجد حفر کردند. 

- در30 مارس 1982 نامه های متعددی به مقامات اوقاف اسلامی ارسال و از آنها خواسته شد تا معبد کوهستان را ترک کنند و اخطار داده شد که در غیر اینصورت نتایج وخیمی به خاطر اشغال معبد برای آنها بوجود خواهد آمد نامه به عبری ‌‌‌، انگلیسی ، فرانسوی ، اسپانیایی و لهستانی نوشته شده بود.

- در 11 آوریل 1982 یک سرباز اسراییلی بنام آلن گودمن با تفنگ M??به نمازگزاران شلیک کرد و ?? فلسطینی را کشته و مجروح نمود.

- در 26 مارس 1983 ورودی اصلی بخش وقفی بیت المقدس به خاطر حفاری های اسراییل تخریب شد 

- در 21 آگوست 1985 پلیس اسراییل به یهودیان افراطی اجازه داد ، در محوطه حرم به عبادت بپردازند 

- در 4 آگوست1986یک گروه از حاخامها یک قانون نهائی را صادر کردند که به یهودیان اجازه می داد در حرم شریف به عبادت بپردازند و درخواست کردند که در آنجا یک کمیته ایجاد کنند .

- در 12 می 1988 سربازان اسراییلی به سوی تظاهرات مسالمت آمیز مسلمانان در

حرم شریف آتش گشودند و حدود یکصد نفر از فلسطینیان را کشتند.  

- در 8 آگوست 1990 مقامات اسراییل در مسجدالاقصی به قتل عام 22 نماز گزار و مجروح ساختن بیش از200نفر دست زدند 

- در 25 جولای 1995 یک دادگاه عالی اسراییل قانونی را تصویب کرد که به یهودیان اجازه

می داد در معبد سلیمان عبادت کنند. سال 1982 شاهد یک سلسله تجاوزات مکرر صهیونیستها به حریم قدس شریف بوده است. در یازدهم آوریل، افراد یک گروه یهودی از پیروان سازمانهای افراطی یهودی «جنبش امنای جبل‌البیت» و «جنبش کاخ» به رهبری حاخام مائیرکاهانا تلاش کردند به داخل مسجدالاقصی یورش ببرند. بعدها روشن شد که این تلاش پوششی بوده است برای یک تهاجم مسلحانه به «قبه‌الصخره» این حرم مقدس توسط یکی از سربازان صهیونیست به نام «ایلین گوتمن» انجام شد و بر اثر آن دو تن از نگهبانان مسجد به شهادت رسیدند و آسیبهای فراوانی به قبه‌الصخره و ستونها و دیوارهای داخلی و خارجی مسجد وارد آمد. پیش از این تهاجم مسلحانه، سازمان هاگانا، چند نامه تهدیدآمیز برای اعضا شورای اوقاف قدس ارسال داشت که در آنها گفته شده بود اگر یهودیان از ورود به داخل مسجد همچنان منع شوند اعضای شورا به قتل خواهند رسید و مسجدالاقصی به آتش کشیده خواهد شد.  

علی رغم واکنشهای شدید مسلمانان نسبت به تهاجم مسلحانه علیه مسجدالاقصی، تلاشهای یهودیان افراطی برای ورود به داخل مسجد تکرار شد و در ششم ژوئیه یک گروه از اعضای «جنبش امنای جبل‌البیت» که تقریباً هفتاد تن بودند به بهانه برگزاری یک اجتماع همبستگی با ارتش اسراییل که مشغول جنگ در لبنان بود و به منظور نیایش و طلب پیروزی برای این ارتش، قصد ورود به داخل مسجدالاقصی را داشتند که شهروندان فلسطینی و نگهبانان مسجد با آنها درگیر شده و از ورودشان به صحنهای خارجی مسجدالاقصی جلوگیری کردند. هیأت اسلامی به منظور حمایت از مسجدالاقصی پیامی خطاب به مسلمانان قدس منتشر کرد که بلافاصله صدها شهروند عرب فلسطینی در صحنهای مسجدالاقصی حاضر شدند و سعی کردند یهودیان مسلح را که خانه‌های مذکور را اشغال کرده بودند، از آنجا بیرون کنند. در اینجا بود که پلیس صهیونیستی مجبور شد یهودیان مسلح را از این خانه‌ها بیرون کند.

چند روز بعد از این حادثه «جنبش امنای جبل‌البیت» دعوتنامه‌هایی برای برگزاری یک جشن عروسی در صحن مسجدالاقصی توزیع کرد. در این دعوتنامه نوشته شده بود: -
در دهم فوریه2007ده ها دستگاه ها بولدوزر و بیل مکانیکی به پشتیبانی دهها دستگاه خودروی نظامی و صدها نیروی نظامی و پلیس رژیم اسرائیل، تخریب باب المغاربه را آغاز کردند با تخریب این باب، تخریب مسجد مقدس براق نیز مطرح شده است.

مسجد براق که نام آن برگرفته از مرکب پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم در معراج است، سومین مسجد مقدس در محدوده ی حریم شریف قدسی است که در فاصله ای اندک از

مسجد الاقصی قرار دارد. پس از این حرکت بخش هایی از دیوار غربی حرم شریف که متصل به دیوار براق است، به دست صهیونیست ها تخریب شد.

- در سالروز اشغال قدس سال گذشته (2007) که از سوی فلسطینیان و مسلمانان جهان«روز نکبت» نامیده شده است، رژیم صهیونیستی اسرائیل اعلام کرد که نیم میلیارد دلار برای توسعه ی شهرک های غیرقانونی در بیت المقدس اختصاص داده، که این اقدام در راستای برهم زدن توازن جمعیت است. در گزارش یدیعوت آحارنوت آمده است که تا ? سال آینده مرکز کلیه ی وزارتخانه ها و مؤسسات حکومتی به استثنای وزارت جنگ از تل آویو به بیت المقدس انتقال داده خواهند شد، همچنین براساس این طرح 10 هزار کارمند اسرائیل به قدس انتقال میدهند که هدف از آن افزایش جمعیت یهودیان در این شهر است.

منبع: شبکه تلویزیونی قدس



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 87/12/9ساعت  8:0 عصر  توسط پروانه 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    فمنیسم جهانی
    هالیوود......جنایات روانی
    جنگ خفته
    نابودی اسرائیل پیش شرط ظهور
    لائیک/یهودی/ ناصبی/ مسلمان/و فطرت های بیدار
    مردانی از روح خدا
    حالا بخند عزیزم.....
    [عناوین آرشیوشده]