سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قدس مقدس
"وقتی سفیانی بر مناطق پنجگانه مسلط شد برای او 9 ماه بشمارید که به زعم هشام آن مناطق پنجگانه دمشق فلسطین اردن حمص و حلب هستند "
              ( 1 ) این روایت هشام را که از امام صادق ع خواندم پیش خود فکر کردم که پس باید اسرائیل تا آن موقع از بین رفته باشد و یا دچار هرج و مرج شده باشد تا سفیانی که 6 ماه قبل از ظهور امام زمان عج در منطقه شام به قدرت می رسد بتواند آنجا را تصرف کند . نابودی قوم یهود در قران کریم هم پیش بینی شده است . آیات 1 تا 8 سوره بنی اسرائیل ( اسراء ) از دو بار فساد بنی اسرائیل بر روی زمین سخن می گوید و سپس وعده نابودی آنها را می دهد.
اگرچه برخی مفسران معتقدند هر دو وعده اتفاق افتاده است اما سخن حق اینست که بهترین دلیل برای درست بودن یک پیشگوئی اتفاق افتادن آن است. اگر هر دوبار اتفاق افتاده باشد پس هم اکنون قوم یهود در سرزمین موعود چه می کنند؟ این درحالیست که قوم یهود بیشترین نفوذ را در جهان پیدا کرده است . اگر بنی اسرائیل از بین رفته است چطور آنها در سرزمین موعود دولت تشکیل داده اند و بر اساس بحثهای عقیدتی خود سودای نیل تا فرات را دارند 
               ( 2 ) و مسیحیان صهیونیست را هم با خود همراه کرده اند که اگر به نبرد آرماگدون و بازگشت مسیح ع فکر می کنید بایددر این هدف به ما کمک کنید ؟
               ( 3 ) علی کورانی نویسنده کتاب عصرظهور
  در تحلیل خود از این آیات معتقد است وعده دوم فرا نرسیده است و سپس به چند روایت استناد می کند که از بین رفتن اسرائیل بدست ایرانیان خواهد بود . در یکی از آنها امام صادق ع درباره افرادی را که در آیه 7 سوره بنی اسرائیل وارد مسجد الاقصی می شوند و بنی اسرائیل را نابود می کند سه بار می گوید آنها اهل قم هستند. کورانی سپس می گوید اهل قم صرفا به معنای خود شهر قم نیست بلکه منظور ایران است که ممکن است رهبری این جریان را اهل قم به عهده داشته باشند . این سخن او بیشتر به واقعیت نزدیک است چرا که مهمترین مخالف موجودیت اسرائیل امام خمینی ره بود که گفته است : اسرائیل باید از بین برود و هم اکنون هم محور مبارزه با موجودیت اسرائیل ایران است . علی کورانی سپس برای اینکه بگوید وعده دوم فرا نرسیده است و آنها ایرانیان هستند به روایتی که در منابع اهل سنت آمده است نیز اشاره می کند مبنی بر اینکه درفشهای سیاه از خراسان (مشرق ) به اهتزار درمیاید تا اینکه در ایلیا ( بیت المقدس) به زمین زده می شود . جالب توجه اینکه یکبار شیخ احمد یاسین رهبر فقید حماس در سخنان خود به اعضای این جنبش می گوید شما مقاومت کنید و نگران نباشید چرا که درفشهای سیاه از ایران برای نجات شما خواهند آمد.
              ( 4 ) و این نشان می دهد که روایات مربوط به نابودی اسرائیل بر روی ایران تکیه دارند . با این حال حتی اگر سخن آنهائی را که می گویند هر دو وعده الهی اتفاق افتاده است بپذیریم می توانیم دلیل دیگری بیاوریم و آن اینکه آیه هشتم سوره بنی اسرائیل موضوع را به نوعی معلق گذاشته و با عبارت و ان عدتم عدنا ( اگر شما (به این منطقه )بازگردید ما هم ( با بندگان خود ) بازمیگریدم . ) تصریح کرده است که در هر حال احتمال بازگشت یهود وجود دارد . نکته دیگر اینکه نابودی اسرائیل یکی از پیش زمینه های اصلی ظهور است چرا که
سفیانی  به عنوان مهمترین نشانه ظهور بر مناطق پنجگانه ای تسلط می یابد که بر اساس روایت هشام یکی از آنها فلسطین است. و این نشان می دهد که قبل از قیام سفیانی اسرائیل به عنوان قدرت قوی از بین رفته و یا دچار هرج و مرج شده است که بطور موقت بدست سفیانی می افتد کم اینکه برخی روایات نابودی نهائی قوم یهود بدست مبارک حضرت ولیعصر عج خواهد بود . در روایات دیگر از فتنه شام
                 ( 5 ) سخن گفته شده است و اینکه حوادث شام محور اصلی حوادث ظهور خواهد بود . شام که ساحل شرقی دریای مدیترانه است هم اکنون شامل کشورهای سوریه لبنان فلسطین و اردن است و بخش کوچکی از عربستان / بخش بسیار کوچکی از ترکیه ( از جمله شهر انطاکیه ) و بخش کوچکی از مصر از جمله صحرای سینا را هم شامل می شود. اگرچه برخیها خود مصر را هم جزو منطقه شامات حساب کرده اند . روایات دیگر هم محور بودن منطقه شام در حوادث ظهور تائید می کند از جمله روایت طولانی جابر جعفی از امام باقر علیه السلام که می فرماید : "... در آن سال درگیریهای زیادی در مغرب زمین رخ خواهد اد که اول مغرب زمین شام است ... " .
               ( 6 )
روایتهای زیاد دیگری نیز وجود دارد که اوضاع منطقه شام آشفته نشان می دهد مثل روایتی که اوضاع این منطقه را قبل از ظهور به " مشک آب " تشبیه کرده است . اما جالب تر اینکه این روایت فتنه شام را ناشی از فتنه فلسطین بیان می کند :"زمـانى که فتنه فلسطین رخ دهد، وضع شام همچون بر هم خوردن آب در مشک آشفته مـى شود و چون وقت پایانش فرا رسد، پایان پذیرفته و گروه اندکى از شما پشیمان خواهید شد"
                 
 ( 7)
بنابراین بیراه نیست که بنیانگذار جمهوری اسلامی از نابودی اسرائیل سخن می گوید . بیراه نیست موقعی که جنبش حماس در انتخابات پیروز می شود رهبر عزیزمان در دیدار با خالد مشعل این پیروزی را تحقق وعده الهی می خواند . بیراه نیست رهبر معظم انقلاب شهدای مبارزه با اسرائیل را هم ردیف شهدای بدر و احد قلمداد می کند. بگذار کسانی هم باشند که شعار مرگ بر اسرائیل را در حد شعار هم بر نمی تابند و می گویند برای من از مرگ سخن نگوئید برای من اززندگی بگوئید . ما بی خیال این افراد کربلای کنونی را  فلسطین و غزه می دانیم و باور داریم هرچقدر در این راه کوتاهی کنیم در اصل / ظهور را هم به تاخیر انداخته ایم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پی نوشت:

برای مطالعه درباره صهیونیسم مسیحی مراجعه کنید به کتابی با همین عنوان نوشته استیون سایزر با ترجمه حمید بخشنده و قدسیه جوانمرد . شماره های 1 و 2 هم از صفحات 45 و 46 همین کتاب نقل شد .

5) نسخه خطی ابن حماد ص 9

6) روایت جابر جعفی الغیبه نعمانی ص 187 بحار الانوار ج 52ص 228

7) نسخه خطی ابن حماد ص 63

8)برگرفته از وبلاگ در انتظار موعود



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  پنج شنبه 87/11/17ساعت  10:33 عصر  توسط پروانه 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    فمنیسم جهانی
    هالیوود......جنایات روانی
    جنگ خفته
    نابودی اسرائیل پیش شرط ظهور
    لائیک/یهودی/ ناصبی/ مسلمان/و فطرت های بیدار
    مردانی از روح خدا
    حالا بخند عزیزم.....
    [عناوین آرشیوشده]